کد خبر 405552
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

نعیم سعداوی با بیان این‌ که انتظار می‌رفت تیم ملی با کی‌روش شاهد پوست‌اندازی باشد، گفت: امیدوارم اگر کی‌​روش ماندنی شد، حداقل تغییرات اساسی در تفکراتش ایجاد کند.

به گزارش مشرق، این مربی خوزستانی در ابتدا درباره رای کمیته اخلاق فدراسیون درباره شکایتش از حمید درخشان اظهار کرد: بر اساس شکایتی که از آقای درخشان داشتم، حکم کمیته اخلاق به باشگاه ارسال شده است که بر این اساس هم من، هم یوسف وکیا و هم آقای درخشان که تخلف کرده است، جریمه شده‌​ایم. در آن مقطع که ما می‌​گفتیم چنین کاری از سوی درخشان انجام شده است، منکر آن می‌​شدند و خوشبختانه اکنون ثابت شده و آقای درخشان محکوم به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی شده است.

وی بیان‌ کرد: پس از شکایتی هم که درخشان از ما داشت، خوشبختانه دادگاه ما را تبرئه کرده و هیچ‌گونه اتهامی را متوجه ما نکرد ولی علی​رغم این که ما شاکی این موضوع در کمیته اخلاق فدراسیون بودهایم، متاسفانه خود ما را هم جریمه کرده​‌اند و من و وکیا هم محکوم به پرداخت 10 میلیون تومان شده‌ایم!

این مربی خوزستانی افزود: دلیلی که برای جریمه من عنوان کرده‌​اند، انتشار فایل صوتی‌ بوده است. در صورتی که انتشار بخش خیلی کوتاهی از این مکالمه که در اختیار وکیا بود به درخواست و تهدید خود این آقایان منتشر شد و خود درخشان و وکیل وی بارها تهدید می‌​کردند که اگر این فایل صوتی را در خبرگزاری‌ها منتشر نکنید، شکایت می‌​کنیم.

وی بیان‌ کرد: به هر حال جالب است که اکنون کمیته اخلاق فدراسیون چنین حکمی را داده است و خود ما که شاکی بوده‌​ایم هم محکوم شده‌ایم. در هر صورت همان اول می‌​گفتند که می‌​خواهیم نه سیخ و نه کباب بسوزد. چرا این همه بررسی و جلسات متعدد در نظر گرفته شد؟ درحالی که در نهایت به همان میزانی که آقای درخشان جریمه شد، من و آقای وکیا هم جریمه شدیم و این جای سوال و ابهام بسیاری دارد. البته این حق را جهت اعتراض به این حکم و شرکت در کمیته استیناف برای خودمان قائل هستیم و مطمئنا تمام تلاش‌مان را می​‌کنیم تا شاید بتوانیم حق​مان را در کمیته استیناف بگیریم.

سعداوی در ادامه درباره قطع و یا ادامه همکاری کی‌روش و فدراسیون فوتبال هم گفت: موضوع آقای کی‌روش را می‌​توانیم از زوایای مختلف بررسی کنیم و یکی از این زوایا که اهمیت بسیاری هم دارد، جذب افکار عمومی است که در این راستا باید یک سری اتفاقات بیفتد تا افکار عمومی شکل بگیرد. رسانه‌​ها در این بخش می​‌توانند خیلی تاثیرگذار باشند. در مجموع افکار عمومی این‌طور شکل گرفته است که موافق حضور کی‌​روش هستند و این چیزی است که نمی​‌توان منکر آن شد.

وی خاطرنشان‌ کرد: ولی اگر بخواهیم واقعیت را بررسی کنیم، از نظر نتیجه، با آقای کی‌روش نتیجه دلخواهی را که انتظارش می‌رفت، نتوانستیم به دست آوریم. تیم​مان با هر شرایطی که بود توانست به جام‌جهانی برود که این نکته بسیاری خوبی بود ولی در جام‌جهانی نتایج خوبی کسب نکردیم و در گروه​مان بین چهار تیم، چهارم شدیم و پس از آن هم انتظارمان این بود که شاهد تغییر و تحول اساسی در تیم‌ ملی باشیم و تیم‌ ملی پوست بیندازد و سعی کنیم میدان را به جوان​تر‌ها بدهیم و در جام ملت‌​های آسیا نتایج خوبی را رقم بزنیم که متاسفانه در این مسابقات این اتفاق نیفتاد. این موضوع تا اندازه‌ای کارشناسان فوتبال را با افکار عمومی درگیر کرد. در کنار آن هم جوی وجود داشت و یک گروه با تمام وجودشان سعی می​‌کردند از کی​‌روش حمایت کنند و جا بیندازند که کی‌​روش حتما باید بماند.

سعداوی خاطرنشان‌ کرد: به هر حال در مجموع با توجه به این‌ که در شرایط حساسی به سر می​‌بریم این اتفاقات در حال افتادن است. خود من آن انتظاراتی که از آقای کی‌​روش و همکارانش داشتم؛ یعنی آن تغییرات اساسی که باید در نوع فوتبال ما ایجاد می​‌شد را ندیدم و می​‌توان گفت شاید این موضوع به این برمی‌​گردد که شاید ما باید چارچوب و وظایف خاص کی​‌روش را خیلی خوب تعریف کنیم؛ یعنی جایگاه هر شخصی در فدراسیون و تیم‌ ملی باید کاملا مشخص باشد. نوع رفتارهایی که اخیرا بروز داده می‌شود و اتفاقاتی که می‌افتد، خیلی نمی‌​تواند به فوتبال ما کمک کند و آسیب‌​های آن می​‌تواند خیلی جدی و بیشتر باشد. در کل این روند آن طور که باید و شاید نتوانست من را اغنا کند و امیدوارم اگر کی‌​روش ماندنی شد حداقل تغییرات اساسی در تفکراتش ایجاد کند و در کنارش نیز چارچوب وظایف و نوع برخورد و رفتارها هم اصلاح شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    اکثریت کارشناسان و مربیان فوتبال ایران مخالف کیروش هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس